مقالات

مزیت داشتن وب سایت برای کسب و کار شما

10 دلیل برای اینکه برای کشب کار خود وب سایت داشته باشید

مزیت داشتن وب سایت برای کسب و کار شما

اگر به دنبال رقابت در بازار هستید، یک حضور آنلاین و مهمتر از آن باید یک وب سایت داشته باشید. شاید 10 سال پیش از اهمیت زیادی برخوردار نبود، اما پس از آن زمان وب سایت ها به ستون فقرات بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک تبدیل شده اند. 

لزوم داشت وب سایت 

طبقی آماری در در سال 2019 به دست آمد 70 تا 80 درصد مردم قبل از بازید از شرکت، عقد قراداد و یا خرید محصولات به صورت آنلاین تحقیق می کردند و همین درصد از مشتریان ممکن است برای کسب و کار های کوچک و بدون وب سایت از دست برود بنابراین با همه گیر شدن اینترنت حضور آنلاین تاثیر مثبت زیادی نسبت به حضور واقعی برای کسب و کار ها خواهد داشت.قبل از اعمال فیلترینگ افراد برای تبلیغات و نمایش محصولات از شبکه های اجتماعی استفاده میکردند که این روش با دشواری های زیادی برای مشتریان و فروشندگان دارد. اما با داشتن وب سایت دیگر نگران فیلترینگ نخواهید بود.

هدف اصلی برندسازی

قدم اول در برند سازی یک کسب کار ایجاد وب سایتی زیبا و کاربر پسند است و اگر برند سازی در سئو درست انجام شود تبدیل به  یک رقیب قدرتمند در صنف مربوط می گردد. جایگاه وب سایت در گوگل اولین ابزار سنجش مردم برای اعتبار است.

مزیت داشتن وب سایت برای کسب و کار

اگر هنوز متقاعد نشده اید و در مورد مزایای وب سایت ها نسبت به پروفایل های رسانه های اجتماعی کنجکاو هستید، ادامه مطلب را بخوانید! در اینجا ده دلیل نهایی وجود دارد که چرا شما در سال 1401 به یک وب سایت نیاز دارید.

1. به مردم بگویید چه کسی هستید و چه محصولی ارائه می دهید.

داشتن وب سایت مانند ویترین برای فروشگاه ها و یک رزمه آنلاین برای شرکت محسوب می شود این که تا کنون با چه شرکت هایی همکاری داشته اید. داشتن وب سایت خوب و جامع می توانید خدمات و محصولات خود را در دنیای اینترنت به هزاران مشتری معرفی کنید. موقعیت مکانی شما باعث می شود تا کاربر تصمیم بگیرد شما را به عنوان نامزد ایده آل برای انتخاب خود قرار دهد یا خیر

2. دسترسی سریع و آسان

هماطور که می دانید ساعت کاری شرکت ها یا فروشگاه ها محدود است در صورتی که وب سایت شما به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته فعال است. این به مشتریان اجازه می دهد تا وب سایت شما را مشاهده کنند و در صورت تمایل در خواست خود را ارسال کرده و یا با شما تماس بگیرند.

3. ایجاد اعتبار 

اکثر مردم به یک تجارت بدون یک وب سایت خوب اعتماد نمی کنند یک صفحه تمیز و مدرن که به طور منظم به روز می شود و در موتورهای جستجو ظاهر می شود، اعتبار آنی را افزایش می دهد. اگر می خواهید خود را به عنوان یک شرکت معتبر معرفی کنید که مردم می توانند به آن اعتماد کنند و بخواهند با آن همکاری داشته باشند، باید در اولین برداشت آنها ماندگار باشید.  معتبر بودن به راحتی مشتریان بالقوه را متقاعد می کند که از شما خرید کنند.

4. کنترل کامل بر تبلیغات رسانه ای

آزادی بیان شما در وب سایت سبب می شود تا به همان میزانی که دوست دارید وب سایت و تبلیغات خود را سفارسی سازی کنید. نباید دارای های شما به همان شکلی که دارای دیگران هست، باشد. راه حل متمایز شدن داشتن یک وب سایت است. این امر سبب می شود تا برند خود را به شیوه ای منحصر به فرد ارائه دهید

کنترل تبلیغات به گرافیک و چیدمان محدود نمی شود بلکه باعث می شود تا موارد مختلفی چون، نظرات، توصیه های مشتریان، گالری یا نمونه کار، ویدیو و .... را به روشی خلاقانه به اشتراک بگذارید.

5. مقرون به صرفه بودن

برای ایجاد وب سایت لازم نیست تا هزینه های هنگفتی صرف تبلیغات رسانه ای چون نصب بنر در سرتاسر شهر، و تبلیغات در شبکه های تلوزیونی و ... به شما ثابت می کند که در دراز مدت سبب صرفه جویی در هزینه های شما می گردد. و این درحالی است که دیگر تبلغات شما محدود به موقعیت مکانی خاصی نخواهد بود و تمامی افراد در صورت جستجو کلمه مرتبط با محصولات می توانند وارد وب سایت شما شوند.

6. رقبای اصلی شما یک وب سایت دارند

برای پیشی گرفتن از رقبا داشتن و ایجاد جذابیت برای مخاطبان هدف، یک وب سایت لازم و ضروریست، تا برتری شما را نسبت به آنها ثابت کند و اینکار با داشتن وب سایتی حرفه ای و بهینه امکان پذیر است.

7. مخاطبان هدف بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد

مخاطبان بیشتر برابر است با پتانسیل کسب در آمد بیشتر. برای جذب مشتریانی که در شعاع 5 کیلومتری شما قرار دارد در صورت نداشتن وب سایت از دست می رود. یک وب سایت را به عنوان یک گسترش مجازی در نظر بگیرید، می توانید به افراد بیشتری در سطح محلی دسترسی پیدا کنید و می توانید محصول یا خدمات خود را به مجموعه ای ملی یا جهانی از مشتریان بالقوه ببرید.

8. بازاریابی اینترنتی

یکی از مواردی که میزان اهمیت داشتن وب سایت را افزایش می دهد بازیابی اینترنتی است. بازیابی حضوری سبب اتلاف زمان و هزینه می شود در حالی که اگر وب سایت خود را مطابق با فاکتور های گوگل بهینه سازی کنید، هر زمانی که مخاطبان کلمه های کلیدی مربوط به شما را جستجو کنند، در کوتاه ترین زمان با کسب و کار شما آشنا شوند و سفارش خود را ثبت کنند.

شما میتوانید با انجام برخی از فعالیت ها در زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ و سئوسایت با کمترین هزینه، برای وب سایت خود بازدید کننده ایجاد کنید و به مرور زمان در صفحه ی اول گوگل حاضر شوید.

9. برقراری ارتباط با مشتریان و در جریان قرار دادن آنها

در دنیای اینترنت برقراری ارتباط با مشتریان به جهت مشاهده نظرات و پیشنهادات آنها درباره خدماتی که شما ارائه داده اید بسیار راحت تر است و شما هم این امکان را خواهید داشت تا بیشتر با سلیقه مشتریان خود آشنا شوید و برای جذب مشتریان خود قدم های بیشتری بردارید.

10. به روز رسانی ها و اطلاعیه ها

از آنجایی که وب سایت شما 24 ساعته و همه روز فعال است  ارسال به روز رسانی ها و اطلاعیه ها برای مشتریان آسان است. ارسال اطلاعات در بازه زمانی خاص احتمال فروش بالا را افزایش می دهد.

 

نتیجه گیری

امروزه داشتن وب سایت به امری ضروری تبدیل شده است که باعث می شود به خوبی معرفی شوید و اعتبار کسب کنید. بسیاری گمان می کنند داشتن وب سایت به معنای استخدام یک گروه برنامه نویسی است و سبب صرف هزینه های زیادی می شود. این در صورتی است که شما میتوانید با تماس گرفتن با شرکت باویشا وب سایت خود را راه اندازی کنید و از رقبای خود پیشی بگیرد.